یک منبع یمنی فاش کرد؛

انتقال تروریستهای یمنی به سوریه با کمک مقامات ترکیه

انتقال تروریستهای یمنی به سوریه با کمک مقامات ترکیه

یک منبع امنیتی یمنی از اعزام شمار زیادی از یمنی های وابسته به اخوان المسلمین به سوریه با کمک دستگاه اطلاعاتی ترکیه برای همراهی گروههای مسلح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه، یک مسئول امنیتی یمنی فاش کرد: تیمی از اطلاعات ترکیه موجود در یمن بر روند اعزام گروههای مسلح از یمن به ترکیه برای ساماندهی و تجهیز آنها با هدف انتقال به سوریه نظارت دارد.

این مسئول یمنی بیان کرد: ترکیه پس از آگاهی از توان گروههای مرتبط با القاعده در میدان سوریه در راستای جذب این افراد از برخی کشورها برای اعزام آنها به سوریه تلاش فزایندی انجام داده است.

وی افزود: رئیس اطلاعات ترکیه که ماه گذشته از یمن دیدار کرد این موضوع را با اخوان المسلمین در میان گذاشته و خواستار حمایت آنها شده است.

این مسئول یمنی بیان کرد: تعدادی از یمنی های وابسته به اخوان المسلمین به سوریه رفته اند.ترکیه ضمن آموزش افراد مسلح از کشورهای لیبی، مصر و یمن آنها را متناسب با آموزشهایی که در ترکیه دیده اند به مناطق مختلف در داخل سوریه اعزام می کند.

وی افزود: خطوط هوایی ترکیه اقدام به برقراری پروازهای مستقیم از یمن به آنکارا برای انتقال تروریستها کرده است در حالی که قبلا افراد به صورت شخصی به سوریه می رفتند، اما هم اکنون تعدادی زیادی با آگاهی مقامات یمنی می روند.

کد خبر 2019989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha